Rit 13 - Sahagun - Ponferrada

Afgelegde km: 169.64

Hoogtemeters: 1499

Vanmorgen een beetje vroeger uit bed en aan tafel.

Het parcoursprofiel en de afstand brengen wat zenuwachtigheid in de groep. Na de afrekening, vertrekken we rond 8.30 uur richting Monasterrio de Vega. het eerste gedeelte loopt over lange rechte banen met nog maar eens uitgestrekte velden.

In de dertig eerste kilometer over vlak parcours is de wind ons gunstig gezind en draaien de wielen gesteund door de benen flink rond.

In Villamanan houden we onze eerste stop en bevoorrading. We ontwaren op verschillende kerk- of andere torens ooievaarsnesten. Vermoedelijk groeit er tussen sommige kamergenoten van de tripprs iets meer en is dit symbool voor een ontluikende uitbreiding.

De afspraak voor onze tweede stop in Possadilla de la Vega verloopt iets stroever, maar met onze prachtige en rustige chauffeur is dit snel opgelost en installeren we ons in Astorga.

Vanaf dan gaat het steeds bergop en kruisen de wegen van de Camino's onze weg. Het landschap verandert en bosjes met gevarieerde plantengroei brengen afwisseling in het landschap.

Een viertal km voorbij Foncebadon bereiken we ons hoogste punt van onze reis waar we een steen verleggen. De schaapsherder uit de buurt wijst ons de weg naar de stal, het tweede symbool van de dag.

Na deze klim volgt nog een afdaling tot Ponferrada waar we inchecken in ons luxueus hotel.

André onze chauffeur ziet er vandaag echt stralend uit en zijn verjaardag lijkt een omgekeerd effect te bezitten. PROFICIAT André, zoe ne gooie hemme wij nog nie gehad.

Onze voeten zijn proper gewassen en nu kunnen we aan tafel.

1. Johan & Marleen:
    13 juni 2013
    Allé mannen, nog eens goed diep ademen, alles geven en jullie zijn er.
    Proficiat zenne.
    Groetjes,
    Van den Dore zijn klein broertje en Marleen.
  2. Veerle & Benoît:
    13 juni 2013
    Een lange dag achter de rug ... goed rusten nu ... nog enkele dagen en jullie zijn er !!! Geniet nog van het landschap, de vriendschap, de laatste loodjes ... jullie zijn er bijna !!!!! Hop naar de top !
  3. Maria Rosier:
    Andre Decoster,
    Een fijne verjaardag toegewenst.
    Ik hoop dat je nog lang met plezier aan deze dag zult terugdenken.
  4. Benny:
    14 juni 2013
    Komaan hé mannen! De endorfines zullen jullie in een roes brengen als jullie aan de laatste paar km beginnen.
    GEWELDIGE PRESTATIE !
  5. De bewoners van Langaa 1:
    Yes, you can!!!
  6. Paul christiaens:
    14 juni 2013
    proficiat mannen, morgen zaterdag de laatste rit en dan in compostella de klok luiden en een slokje wijwater
    dit is prachtig
    paul
  7. Lut en Miel:
    Beste Dore en co,

Respect voor jullie prestaties! Gans Woile en omstreken ,Huldenberg, en zeker Erps-Kwerps zijn fier op jullie. Nog succes met de laatste loodjes en hopelijk zijn ze niet te zwaar.
  8. Christiane & Willy:
    14 juni 2013
    Nu al nen dikke proficiat aan iedereen !!! De laatste loodjes zijn misschien nog zwaar , maar de finish is in zicht .
    We volgen zoals alle dagen trouw jullie rit en hopen dat alles nog vlot verloopt tot Compostella .
    Drink erdan maar ne goeie op , dit is dubbel en dik verdiend .
    Groetjes van ons en tot binnenkort hé .
    Christiane & Willy
  9. Jannekejes:
    14 juni 2013
    Hoi mannen, wat een prestatie. Morgen de laatste 130 km en dan kunnen jullie eindelijk (ook) feesten !!! Houd de moed erin voor de laatste trip. Nog veel fietsgenot zonder zadelpech, of toch!!!
  10. Annelies:
    14 juni 2013
    Morgen nog een laatste krachtinspanning, daarna totale ontspanning!
    Heel heel fier op jullie allemaal!
    Pa, dat heb je supergoed gedaan!
    Geniet morgen van de erekilometers.
    En Dore, nen dikke merci om elke dag het beste van jezelf te geven (schrijven). Ik lees jullie verhalen met veel plezier.
  11. Roger Ghysens:
    15 juni 2013
    Hallo Compostellariders,
    ik heb uw esbattementen elke dag met interesse gevolgd en bekeken.
    Van harte proficiat voor de volgehouden inspanning, het samengedragen leed onderweg (vooral vanachter waarschijnlijk)
    en de gedeelde vreugde aan het eind van de rit.
    Een formidabele prestatie! Een ervaring om nooit te vergeten!
  12. De bewoners van Langaa 1:
    15 juni 2013
    Wij supporteren op afstand voor die laatste kilometers.
    Proficiat mannen!