3de rit - Château-Thierry - Melun

3 juni 2013 - Melun, Frankrijk

Afstand: 102.97 km

Hoogtemeters: 838 m

Bij het ontwaken doet het wat pijn aan het bovenste gedeelte van het lichaam. De reden is na een grondige analyse niet te achterhalen. Het wordt een ritueel, Paul die als eerste uit de veren is en ons verwelkomt op een nieuwe fietsdag. Bij het ontbijt is het hotelpersoneel massaal (2) uitgerukt om de ravitallering van uitgehongerde (atleten) te verzorgen. Jos, die assistent van onze comptabel principal is staat in voor de eindafrekening in het hotel. Ondertussen heeft het technisch assistentieteam zich gebogen over de versnellingsproblemen van André Schoonheydt 's fiets. Er wordt gesuggereerd dat  hij bij het fietsen zodanige grote oerkrachten ontwikkelt dat zijn "pion" er niet tegen bestand is. De technische kwaliteiten van André en Medard brengen soelaas en zo vertrekken we om 9.40 uur voor onze trip. Het zonnige weer en de wind die nog steeds in de goede richting waait helpt ons goed vooruit. Na een drietal heuveltjes (vergelijkbaar met die van Erica) komen we na 48 km in Chailly-en-Brie aan. Tijd voor onze eerste bevoorrading. Medard heeft hier nog gewoont in een ver verleden want zowel een straat als de plaatselijke kerk zijn naar hem genoemd. Gelukkig beschikt hij over de eeuwige jeugd, want de kerk blijkt al een paar eeuwen oud. Dore, deze schrijver in eigen persoon, wordt aangemaand om ongekende verzen van grote schrijvers te declameren. Na deze verrijking trekt de karavaan zich weer op gang en na een tweede stop komen we langs het 17de eeuws kasteel Vaux-le-Viconte. Om 15.00 uur komen we in het Ibis hotel in melun aan waar ze voor de gelegenheid alle matrassen vernieuwen. Blijkbaar kunnen we pas om 19.30 uur op de kamer maar een hardhandig optreden van onze hoofdboekhouder doet wonderen. Om 16.00 uur kan er gedoucht worden. Vandaag hebben we ons voorgenomen minder luidruchtige gesprekken te voeren en een gemodereerd drankverbruik zal hierbij helpen.

1. Lomme:
    3 juni 2013
    Beste bedevaarders, alvast nen dikke proficiat, er zijn geen ontsnapten noch gelosten gemeld, alleen kleine materiaalpech!Wat een verademing tegenover bvb den Tour de France alwaar doping en valpartijen schering en inslag zijn. Om van de commentaar maar te zwijgen.
    Dus doe zo voort en au revoir
    Lomme
  2. André en Rita:
    3 juni 2013
    Wel, wel, een mens leert bij door het lezen van jullie reisverslagen...
    In mijn perceptie is Erica de gelukkige eigenares van slechts TWEE heuveltjes. Desalnietemin: jullie kunnen er maar plezier aan beleven.
    En, inderdaad, thuisgebleven (lees : werkende) spurters hadden al pienter opgemerkt dat de wind uit de goeie kant waait! Ook daar kunnen jullie maar plezier aan beleven.
    En dan die oerkrachten van André! We staan er niet versteld van maar we hadden wel verondersteld dat zijn ijzeren ros zich zou plooien naar de kwaliteiten van ridder Schoonheydt! ( Misschien is er wat te veel geplooid...)
    Jullie verslag bulkt van het optimisme en goede sfeer! Volhouden zo!
    Wij vertrekken morgen een weekje naar Ierland (niet met de fiets...)en volgen daarna weer met belangstelling jullie wedervaren.

Veel groeten aan iedereen, vooral aan krachtpatser André.

Van André en Rita
  3. Lut en Miel:
    3 juni 2013
    Wij kijken alle dagen uit naar den Dore zijn verslagen en foto reportages. De wind en de moral zitten nog goed, zelfs Medard kan daar niets aan veranderen. Proficiat....volhouden zo! Groetjes, lutgart en miel
  4. Johan Lanaux:
    3 juni 2013
    Blij te lezen dat alles goed verloopt, hier zijn zondag A,B en C samen vertrokken maar na 25 km toch besloten A en B te laten rijden. S'avonds na het werk is het nu eerst en vooral vlug naar jullie verhaaltjes kijken. De groeten aan iedereen en doe vooral zo voort, en niet vergeten s'avonds eentje met ne keer hé mannen.
    Johan
  5. Chris en Marc Verheyden:
    Marc en Chris
    Sportieve groeten aan alle sterke mannen. Speciaal voor Erik veel moed en hou het veilig.
  6. Veerle & Benoît:
    4 juni 2013
    SUPER ! Bedankt aan de fotograaf, de tekstschrijver, ... wij kunnen zo goed volgen vanop afstand. GENIET van jullie tocht, van de vriendschap en de mooie uitzichten en gebouwen op de weg! Het schoolfeest hier in S.A.R. is gisteren goed verlopen met ZONNIG weer! De plaatselijke bevolking heeft zich weer eens goed laten gaan ... pintjes bij de vleet ...
    Vele groeten van ons allen.
  7. Maria Rosier:
    4 juni 2013
    Ik duim voor mijn liefste peter en de hele groep! ik hoop dat jullie in Compostella geraken.
    Jarne
    liefste grote peter ik hoop dat je in Compostella geraakt!
    Lotte
    Tof peter! van Roan