Rit 4 - Melun - Beaugency

4 juni 2013 - Beaugency, Frankrijk

Afstand: 145.05 km

Hoogtemeters: 805

Afgelopen nacht werd Jos als vrijwilliger aangeduid om bij Paul te slapen, nadat hij de nacht voordien als vrijwilliger werd aangeduid, met een volstrekte meerderheid van stemmen, om bij Erik te slapen. Twee rustige nachten na elkaar, Jos heeft toch geluk!

Waren het de mussen, de nieuwe matrassen of de snurkers? Iedereen was om 7.00 uur al uit de veren voor de rit naar Beaugency.

Om 8.30 worstelden we ons door de files in het centrum van Melun. De groene long van Parijs, 30 km bos lag in de zon op onze passage te wachten,

Het vlakkere parcours en de wind die nog steeds in de goede richting blaast, althans voor ons, zorgden voor een strak tempo.

Onze chauffeur André had zijn handen vol. Tanken, voor brood en andere ravitaillering zorgen. De aankoop van dat brood had hij wel kunnen overslaan, want aan onze eerste stop kwam de bakker zelf naar ons toe. We hebben haar dan ook een gelukkige dag bezorgd en haar broodkar geplunderd. Wel tegen betaling, zoals het echte wielertoeristen past.

Dore, die kloeg van pijn in de knieholte, had niet gemerkt dat hij 's ochtends twee linker schoenen had aangetrokken. Met een schroevendraaier werd dan maar een beetje aan zijn been gesleuteld en zo was ook die zaak opgelost. Bedankt voor de chirurgische ingreep.

We genoten verder van de zon en kwamen zowaar een zonnebloemveld tegen. Van Gogh lag zeker nog in bed, want een schilder hebben we er niet bij gevonden.

In Sandillon, onze tweede stop zat een plaatselijk geestelijke te brevieren, althans naar ons vermoeden. Hij deed hij dit wel met een tablet.

Na de laatste km van de dag kwamen we in hotel Maille d'Or aan om 15.15 uur, waar Erik het verkeer regelde en Medard assisteerde om de camionette in de schuur te parkeren.

1. Roger R:
    4 juni 2013
    Vroeg ter plekke vandaag, dat is goed gereden. Of een beetje te veel wind in de rug ? Extra genieten dan maar van een lekker fris Loire-wijntje. Morgen niet vergeten een lusje te doen om het kasteel van Chambord te bezoeken... Kijk alvast uit naar het volgende verslag. Succes nog. R
  2. Ronny Cristens:
    4 juni 2013
    Hey pa ! Doen de benen het goed ? Geen last van de rug ? Nog veel rijplezier en geniet ook van de omgeving.
    Veel groetjes van Ronny, Sheila, Alessia en Yaro !!!!!!
  3. Leonaer André:
    Zoals Roger R reeds aanstipte ;ga Chambord bezoeken ,je weet niet
    wat je ziet ! als je de historiek van deze kent, gaan je oren wappe-
    ren . Maar je moet nie wapperen ,ma pedaleren ! Goe bezig jongens
    Beste groeten van André en Julia.
  4. Annelies:
    4 juni 2013
    Dag pa, hopelijk ben je al bekomen van al dat snurkers-geweld.
    Als de benen niet goed zijn, kan je het nog altijd op een tekort aan nachtrust steken. Zo te lezen zit de sfeer er goed in en zijn het mooie ritten. Bedankt verslaggever voor de toffe verhalen. Echt heel leuk om jullie op deze manier te volgen!
  5. Katrien & Gregg:
    5 juni 2013
    En hoe is't met de billekes? Is diene pot uierzalf nog niet op?
    Jullie zijn goed bezig.. doe zo voort!
    Dikke kus aan la Bella de Compostella XXX
  6. Schauwers Edgard:
    5 juni 2013
    Jullie hebben geluk dat ik niet mee ben , want niemand kan harder snurken dan ik ! Groetjes Edgard
  7. Jacqueline:
    5 juni 2013
    Mannen denk eraan; vandaag vroeg naar bed en smeer morgenvroeg de beentjes maar extra in want de langste rit komt eraan.
    Bedankt Dore voor de mooie reisverhalen en foto's.
    Groeten aan iedereen (vooral mijn ventje) en nog veel fietsplezier!
  8. Willem:
    5 juni 2013
    Dit berichtje is t.a.v.Edgard: ik mocht nie meegaan van ons vrouw , omdat ze dacht da ik de ergste snurker zou zijn, vraag het maar aan LA BARRE (expo Kortrijk enkelijke jaren terug )
  9. Christiane & Willy:
    5 juni 2013
    François bedankt voor je telefoontje !!
    Hier is het nu ook eindelijk lente en we zaten buiten op het terras toen je belde . Doe zo maar verder en het weer ziet er ook goed uit voor de volgende ritten . Succes aan allen en veel plezier onderweg op de fiets en daarna .... Bon route y buen camino !!
    Vele groetjes uit Loonbeek Christiane en Willy
  10. Victor vranckx:
    6 juni 2013
    François,
    Je doet het daar goed! :-)
    Vele groetjes aan al je kameraden en pluim voor de man die de reportages maakt!
    Verder nog veel fietsgenot!
    Groetjes vanwege je broer.